Enduro SM i Enköping & Götapokalen

I söndags åkte jag, pappa och Anders Elm iväg till Enköping där Enduro SM, Ladies cup och Götapokalen pågick. Många enduro åkare och supporters samlades i den lilla depån och det blev en riktigt rolig dag. För pappa och min farbror Patrik gick det bra, pappa körde sig in på en 12:e plats och Patrik på en 4:e plats i VRM klassen. Sammanfattningsvis blev dagen lyckad och vi klarade oss undan regnet.



Jag var snäll och bjöd alla i depån på Bravida godis.


Starten.


#2 Niklas Gustafsson som gjorde sitt bästa men bröt pga skadat knä.


David Landberg på sin Honda.


Junioren Alex Gunnerheim.


Jonas Blom som körde sig till en 3:e plats i VRM.


Christoffer Moilanen var taggad på hemmaplan.


Pappa på sin KTM i skogen.


Hampus Falk fick som många andra lite problem vid det så kallade extremprovet som bestod av mest vanligt enduro spår samt en stenig backe som till en början inte var så svår men sen blev väldigt sönder körd.


Alexander Gustafsson på sin Yamaha vid extremprovet.


Tobias Bures cykel kokade och resultatet av det blev att han fick bryta.


Felix Hallberg kämpade på vid extremprovet.


Patrik vid extremprovet.


Joakim Ljunggren susade upp för backen till publikens förtjusning.


Ladies cup: På 1:a plats Jessica Jönsson, på 2:a plats Sanna Bergman och på 3:e plats Sandra Lysén.


SM 2: På 1:a plats Joakim Ljunggren, på 2:a plats Jonas Karlsson och på 3:e plats Kalle Svensson.

Om ni vill ha fler bilder från tävlingen, maila mig på [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0