Stockholmscrossen

I lördags steg jag, min syster Elin och farfar upp tidigt för att åka till Åsätra där det var Stockholmscrossen. Både pappa och Patrik var med och körde. Dem körde i två olika kval i Klass C där Patrik kom på 2:a plats i sitt kval och pappa på 8:e plats i sitt kval. De hamnade båda i A-final. I finalen var det väldigt många förare med, och Patrik vurpade tyvärr och slutade på en 12:e plats och pappa på en 27:e plats. Jag tycker att det var riktigt bra av de båda, för dem åker ju trots allt i vanliga fall enduro och inte cross.


Janne Andersson med sin Kawasaki innan start.


Pappa med sin KTM innan start.


Farfar och syrran tog det lugnt i skuggan.


Jag var nöjd över det vackra vädret.


Peter Axelsson följd av Jocke Södergren.


Dammig crossbana.


Simon Blomberg.


Min flygande pappa, Christer Andersson.


Roland Ström landade på bakhjulet.


Linnea Gustafsson.


Vincent Zackrisson som kommer från samma ort som jag själv.


Min farbror, Patrik Andersson.


En olycka hände då en funktionär kom i vägen för en förare. Jag hoppas att ingen skadades allvarligt!


Det var många som hade kommit för att kolla på tävlingen.

Jag hade en riktigt bra dag, och jag hoppas att ni gillar bilderna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0