Ny familjemedlem

Fler syskon? Nej. För några veckor sen kom pappa hem från jobbet i en rasande fart. "Ska du med till Östhammar och kolla på en crosscykel?" frågade han. Jag hade ju inget annat för mig så jag följde med. Det visade sig att pappas jobbarkompis Ted tipsade om att det fanns en KTM 450 som inte startade till salu.
Farsan klämde och kände på hojjen och gav killen ett bud. Jag tyckte att han var ovanligt hård och trodde att det skulle bli slagsmål. Men pappa fick som han ville till slut och vi lastade hojjen. När vi kom hem kom mamma precis från jobbet. "Har du köpt en motorcykel till?" frågade hon lite upprört. "Du får träna på den hur mycket du vill" svarade pappa. Då gick hon utan att säga ett ord.

Nu har han shoppat lite delar, putsat upp den och resultatet är: han är överlycklig över sin nya lilla leksak.

Värst är att han ska åka Stockholmscrossen och tror att han är Ken Roczen. Problemet är bara att Ken är 17 år och en supertalang. Farsan har glömt att han är 40+.


Monsterkeps? Är det inte Kawasaki teamet som har det...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0