Ränneslättsloppet 2010

I helgen var det Ränneslättsloppet i Eksjö. Min pappa tävlade i Klass 7 på lördagen, så vi åkte ner till Eksjö på fredagen och bodde på en camping över natten. På lördagen började vi med att kolla på när förare åkte en prov runda. Det var riktigt dimmigt och ganska blött, men vädret klarnade upp under dagen. Jag fotade en hel del, det blev 411 bilder. Det tråkiga är att man inte kan se vad förarna har för nummer eftersom att motorcyklarna var täckta med lera. Så den här gången får ni lista ut själva vilka som är på bilderna.

Om ni vill ha fler bilder från i Lördags så är det bara att maila mig på [email protected].


Anders och pappa tidigt på lördags morgonen.


Nr. 1337 var en av många som hade problem på berget.



Tung motorcykel och hal lera brukar inte vara den bästa kombinationen.


Nr. 1274 fick problem bland stenarna.


Föraren i bakgrunden kör åt fel håll...


Det bildades kö uppe på berget när vissa förare körde fast.


Bröderna från Göta MS.


Damernas start.


Starten av klass 6.


Depån.


En förare från damklassen.


En liten marknad med massor av mc saker.




En förare som svänger ut med foten framför kameran, det är ju alltid lika trevligt.


Vilohörnan för leriga latmaskar.


Perfekt solljus på denna bild!


Riktigt bra solljus på den här bilden också, gillar färgerna och kontrasterna.


Örjan Brink från Göta MS, som länge låg på första platsen i klass 7 under dom första varven, men sen ville cykeln inte samarbeta längre så han slutade på en andra plats. Det är bra det med!


Min Stålfarfar! Även känd som G.Algoth.


Jag fick någon galen idé att fota igenom nätet. Man måste ju prova på nya saker, haha!


En lerig man på en lerig motorcykel.


Ännu en Göta MS förare.


Pappa Christer Andersson tar sats med armen för att slänga sina glasögon till mig eftersom att han inte såg något med dom.


Pappa var riktigt trött efter sina 5 varv, men slutade på en 5:e plats i klass 7, vilket var grymt bra!


Den gula lappen är Depåkort, så jag och Stålfarfar skrev http://emmaafoto.blogg.se på baksidan eftersom att korten alltid snurrar på sig. Lite reklam skadar ju inte!


Innan prisutdelningen hade en kille vid namn Hampuz Fardby trial freestyleuppvisning. Det var riktigt coolt och han var sjukt duktig.


Tycker att pappa borde lära sig det där!


Han körde upp på en ramp och ner på ett lastbilstak. Galning..
Jag som är så höjdrädd får svindel bara av att se det!


Prisutdelning - Topp tio i Damklassen. Vinnare blev Camilla Mitkiewicz.


Topp 3 i klass 6. Vinnare blev Anders Sydborg.


Topp 10 i Klass 7. Vinnare blev Jocke Södergren.


Top 10 i Klass 8. Vinnare blev Jonny Gustavsson.


Örjan Brink (2:a plats klass 7) Pappa (5:e plats klass 7) och Jocke Södergren (vinnare av klass 7)

När Klass 7 startade, så filmade jag istället för att fota. Det jag inte visste var att pappa skulle ta ledningen i starten , och han blev lite ledsen när det inte fanns någon bild på det.
Men nu tänker jag gottgöra det genom att lägga upp det jag filmade.


Han är alltså den svartklädda till höger som kör först.

Hoppas att ni gillar bilderna! Lämna gärna en kommentar eller skriv i gästboken och berätta vad ni tycker.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Härliga bilder som vanligt!

Synd att du la till musik till starten, det förstör lite av känslan när man ser filmen.

Härlig blogg, Emma!

2010-09-28 @ 14:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0