Juni 28, 2010

Fick nyss ett samtal från en av svenskarna i Red Bull romaniacs. Kan ni gissa vem det var som ringde? Ja, det var pappa, Christer Andersson. Inte så svårt att gissa rätt.

Han berättade massor om igår och idag, och jag spelade in samtalet. När jag försökte hitta inspelningen så hade jag, klantig som jag är, tagit bort den. Men jag får väl försöka skriva det jag kommer ihåg.

Att han kände sig förkyld igår var mest på grund av att han var så trött och sliten efter dagen. Backarna är riktigt svåra, och eftersom att det regnade igår, blev dom otroligt svåra. Men det gick iallafall bra och han och Vanja låg på åttonde plats i sin klass efter gårdagen.

Idag var tävlingen på en annan plats, och dom hade tur med vädret. Men backarna var fortfarande svåra såklart. Trots det så gick det bra för svenskarna och speciellt för Joakim Ljungren som tog sig in på en tredje plats i sin klass. Det verkar som att dom kör på höga höjder, för helt plötsligt hade pappa börjat frysa massor, och det var p.g.a att det var snö där. Mitt i sommaren, haha. Jag vet inga resultat efter dagens körning, men det skriver jag så fort jag vet. För övrigt verkar stämningen bland svenskarna vara riktigt bra :) Nu får vi hoppas på att dom slipper regn i morgon, även om det låter som om att dom inte kommer att ha den turen. Lämna en kommentar och fortsätt att önska svenskarna lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0